W dzisiejszym dynamicznym świecie obecność w mediach społecznościowych to kluczowy element budowania marki i komunikacji z widzami. Jednym z głównych składników skutecznej obecności online są atrakcyjne i profesjonalne grafiki. Jednak aby zdjęcia prezentowały się jak najlepiej na najpopularniejszych platformach społecznościowych, ważne jest dostosowanie ich rozmiarów do specyfikacji każdej z nich.
Poniżej znajduję się szczegółowe zestawienie rozmiarów zdjęć dla najważniejszych serwisów społecznościowych. To jednak tylko wierzchołek góry lodowej, właściwe przygotowanie grafik wymaga również wiedzy z zakresy profili kolorystycznych, formatów graficznych oraz wielu innych.
Warto zauważyć, że niektóre platformy nie kładą jedynie nacisku na same wymiary zdjęć, ale także na proporcje, które wpływają na estetykę prezentowanych grafik. Korzystając z niezalecanych proporcji, możemy doświadczyć problemów z wyświetlaniem obrazów na różnych urządzeniach. Dlatego też zwróć uwagę nie tylko na konkretne liczby pikseli, ale także na proporcje, aby zapewnić spójny i profesjonalny wygląd Twoich grafik na każdej platformie społecznościowej.
1. Facebook
Element | Rozmiar w pikselach |
---|---|
Okładka strony | 820 x 312 |
Zdjęcie profilowe | 180 x 180 (wyświetlane jako 170 x 170) |
Zdjęcie wydarzenia | 1920 x 1080 |
Zdjęcie ogłoszenia | 1200 x 628 |
Zdjęcie w postach | 1200 x 1200 (maksymalnie) |
Zdjęcie w linkach | 1200 x 630 |
Zdjęcie w reklamach | 1200 x 628 |
Miniaturka wideo (ogłoszenie) | 1200 x 675 |
Miniaturka wideo (strona główna) | 1280 x 720 |
Wideo w newsfeedie | 1280 x 720 (minimalne 600 pikseli szerokości) |
Wideo w coverze strony | 820 x 462 |
Wideo w wydarzeniach | 1920 x 1080 |
Facebook niestety bardzo często odświeża swój interfejs przez co nasza strona, a właściwie grafiki umieszczone na niej mogą po takim odświeżeniu wyglądać nie najlepiej dlatego warto przesyłać obrazy w bardzo dużych rozdzielczościach, będziemy mieli pewność że nasze posty zawsze będą wyglądały poprawnie.
Jeśli w naszym poście linkujemy do strony internetowej, facebook sam umieści odpowiednią miniaturkę w poście. Jeśli taka strona zostanie odświeżona, facebook również zaktualizuje miniaturkę.
2. Instagram
Element | Rozmiar w pikselach |
---|---|
Kwadratowe zdjęcie (feed) | 1080 x 1080 |
Pionowe zdjęcie (feed) | 1080 x 1350 |
Poziome zdjęcie (feed) | 1080 x 608 |
Kwadratowe zdjęcie (profil) | 360 x 360 |
Miniaturka zdjęcia (profil) | 161 x 161 |
Zdjęcie w story | 1080 x 1920 (maksymalne wymiary, ale idealnie 1080 x 1920) |
Zdjęcie w story (poziome) | 1080 x 608 |
Zdjęcie w story (kwadratowe) | 1080 x 1080 |
Zdjęcie w story (pionowe) | 1080 x 1350 |
Wideo w story (maksymalne wymiary) | 1080 x 1920 |
Miniaturka wideo (profil) | 420 x 654 |
Wideo w feedzie | Maksymalnie 1080 x 1350 |
Instagram jest platformą, która obsługuje zarówno obrazy w orientacji poziomej, jak i pionowej, zachowując także wsparcie dla klasycznych obrazów kwadratowych od czasu swojego debiutu. Aby zapewnić, że zdjęcia prezentują się optymalnie, poniżej znajduje się kilka prostych wskazówek.
Porady i wskazówki
- Instagram wyświetla zdjęcia profilowe w rozdzielczości 110 x 100 pikseli, jednak pliki obrazów są przechowywane w rozdzielczości do 360 x 360 pikseli. Dlatego najlepiej przesłać obrazy w takim rozmiarze. Mimo kwadratowego formatu, zdjęcia profilowe są prezentowane w formie okręgów, najważniejsze aby rogi obrazu nie zostały obcięte. Zawsze warto więc umieścić zdjęcie profilowe lub logo w centrum i nieco je zmniejszyć.
- Dla najlepszego wyglądu zdjęcia powinny mieć szerokość 1080 pikseli. W przypadku zdjęć szerszych niż 1080 pikseli, aplikacja Instagram automatycznie je zmniejszy do tej rozdzielczości.
- Można również przesłać zdjęcia mniejsze niż o szerokości 320 pikseli – zostaną one wtedy powiększone do 320 pikseli, jednak przy tak niewielkiej rozdzielczości nie będą się prezentowały najlepiej
- Jeśli prześlemy zdjęcie o innych proporcjach, Instagram automatycznie je przytnie, aby dopasować do właściwych proporcji.
3. Twitter
Element | Rozmiar w pikselach |
---|---|
Zdjęcie w tweecie | 1200 x 675 |
Zdjęcie w tweecie z linkiem | 1200 x 628 |
Zdjęcie w tweecie z cytatem | 1200 x 675 |
Zdjęcie w tweecie w trybie nocnym | 1200 x 675 |
Zdjęcie profilowe | 400 x 400 (maks. 2 MB) |
Miniaturka zdjęcia w tweecie | 150 x 150 |
Zdjęcie w nagłówku profilu | 1500 x 500 |
Zdjęcie w tweecie w trybie nocnym z cytatem | 1200 x 675 |
Wideo w tweecie (min. wymagane) | 32 x 32 px |
Wideo w tweecie (maksymalne wymiary) | 1920 x 1200 |
GIF w tweecie (maksymalne wymiary) | 1200 x 675 |
Obrazy w tweetach zdecydowanie zwiększają ich atrakcyjność, przyciągając więcej kliknięć, polubień i retweetów. Statystyki pokazują, że tweety z elementami wizualnymi mają trzykrotnie większą szansę na zainteresowanie odbiorców.
Twitter posiada bardzo podobny rozmiar zdjęć do facebooka dzięki czemu jesteśmy w stanie wykonać odpowiednie grafiki jednocześnie dla obydwu serwisów społecznościowych. Najprostszym sposobem do tego zadania będzie zmiana w dowolnym programie graficznym obszaru roboczego (w Adobe Photoshop w menu Obraz pozycja Rozmiar Obszaru Roboczego…)
4. LinkedIn
LinkedIn to profesjonalna sieć społecznościowa, która pozwala użytkownikom tworzyć i udostępniać swoje profile zawodowe, nawiązywać kontakty i szukać możliwości kariery. Aby w pełni wykorzystać potencjał LinkedIn, warto zadbać o atrakcyjny i spójny wygląd swojego profilu, w tym umieszczenie grafik i zdjęć.
Element | Rozmiar w pikselach |
---|---|
Zdjęcie tła profilu | 1584 x 396 |
Zdjęcie profilowe (avatar) | 400 x 400 |
Miniaturka artykułu (ogłoszenia) | 1200 x 627 |
Miniaturka zdjęcia posta | 1200 x 1200 (maks. 15 MB) |
Zdjęcie firmy (logo) | 300 x 300 (maks. 4 MB) |
Zdjęcie strony firmy (cover) | 1128 x 191 |
Baner firmy (hero) | 1128 x 376 |
Logo firmy na stronie | 300 x 300 |
Miniaturka artykułu (ogłoszenia) | 1200 x 627 |
Wideo firmy | 256 x 144 – 4096 x 2304 |
Porady i wskazówki
- Zdjęcie profilowe: To pierwsze, co zobaczą inni użytkownicy LinkedIn, gdy odwiedzają profil lub oglądają post. Zdjęcie profilowe powinno być w miarę aktualne, najlepiej zapisać je w formacie PNG lub JPEG.
- Zdjęcie tła: To drugie, co zwróci uwagę odwiedzających profil na LinkdIn. Zdjęcie tła powinno być również w formacie PNG lub JPEG i mieć minimalny rozmiar 1128 x 191 pikseli.
- Zdjęcia i grafiki w postach: Jeśli udostępniamy treści na LinkedIn, można z łatwością dodać do nich zdjęcia lub grafiki, które uatrakcyjnią i uzupełnią tekst. Zdjęcia i grafiki w postach powinny być w proporcji 1,91:1 (1200 x 627 pikseli) i mieć więcej niż 200 pikseli szerokości. Jeśli dodajemy URL do swojego posta, LinkedIn automatycznie wygeneruje miniaturkę obrazu z tej strony.
5. TikTok
Element | Rozmiar w pikselach |
---|---|
Profilowe | 200 x 200 |
Zdjęcie profilowe | 100 x 100 |
Miniaturka filmu | 1280 x 720 |
Wideo (pionowe) | 720 x 1280 |
Wideo (poziome) | 1280 x 720 |
Wideo (kwadratowe) | 720 x 720 |
Wideo ogłoszeniowe | 540 x 960 |
Okładka profilu | 1080 x 1920 |
Miniaturka Live Photo | 1280 x 720 |
Miniaturka GIF | 100 x 100 |
Na TikToku przeważa jeden typ treści – materiały wideo. W zasadzie jedynym miejscem, gdzie możemy opublikować grafikę w formie obrazu jest nasze zdjęcie profilowe. Według aktualnych zaleceń, powinno mieć ono format JPEG lub PNG.
6. YouTube
Element | Rozmiar w pikselach |
---|---|
Miniaturka wideo | 1280 x 720 |
Okładka kanału | 2560 x 1440 |
Okładka na komputerze | 2560 x 423 |
Okładka na telewizorze | 2560 x 1440 |
Okładka na tablet i telefonie | 1855 x 423 |
Logo marki | 800 x 800 |
Wideo (standardowe) | 1280 x 720 |
Wideo (HD) | 1920 x 1080 |
Wideo (Full HD) | 1920 x 1080 |
Wideo (4K) | 3840 x 2160 |
W serwisie YouTube podobnie jak na TikToku dominuje wideo, serwis ten wspiera bogatą ilość formatów plików wideo, których lista znajduje się w poniższej tabeli.
Formaty Wideo
Formaty wideo przez serwis YouTube | |
MOV | To format pliku multimedialnego opracowany przez firmę Apple dla programu QuickTime. |
MPEG4 | To standard kompresji wideo i audio opracowany przez grupę Moving Picture Experts Group (MPEG) |
MP4 | To format kontenera multimedialnego oparty na standardzie MPEG-4. Może przechowywać i odtwarzać wideo, dźwięk, obrazy i tekst zakodowane różnymi kodekami, takimi jak H.264, AAC, MP3, JPEG i PNG. Jest kompatybilny z większością urządzeń i platform, takich jak YouTube, Facebook, Twitter i Instagram |
AVI | To format pliku multimedialnego opracowany przez firmę Microsoft dla systemu Windows. Może przechowywać i odtwarzać wideo i dźwięk zakodowane różnymi kodekami, takimi jak DivX, XviD, MP3, PCM i Cinepak. |
MPEGPS | To format kontenera multimedialnego oparty na standardzie MPEG-2. Może przechowywać i odtwarzać wideo i dźwięk zakodowane różnymi kodekami, takimi jak MPEG-2, MPEG-1, AC3, MP2 i LPCM. |
FLV | To format kontenera multimedialnego opracowany przez firmę Adobe dla technologii Flash. Może przechowywać i odtwarzać wideo i dźwięk zakodowane różnymi kodekami, takimi jak H.263, VP6, Sorenson Spark, MP3 i AAC. |
WMV | Windows Media VideoTo format pliku multimedialnego opracowany przez firmę Microsoft dla technologii Windows Media. Może przechowywać i odtwarzać wideo i dźwięk zakodowane kodekiem Windows Media Video (WMV) lub Windows Media Audio (WMA)dows Media Video |
WebM | To format kontenera multimedialnego opracowany przez firmę Google dla technologii HTML5. Może przechowywać i odtwarzać wideo i dźwięk zakodowane kodekiem VP8 lub VP9 dla wideo i Vorbis lub Opus dla dźwięku. Jest obsługiwany przez większość przeglądarek internetowych i aplikacji HTML5. |
3GP | To format kontenera multimedialnego opracowany przez Third Generation Partnership Project (3GPP) dla technologii telefonii komórkowej. |
Jak można zauważyć najlepiej opierać swoje produkcje wideo na formatach MP4 oraz WebM ponieważ są one obecnie najpopularniejsze, a co za tym idzie wspierane przez największą ilość serwisów internetowych i przeglądarek. Pozostałe z kolei w większości możemy uznać za przestarzałe, jednak jeśli istnieje taka konieczność serwis YouTube poradzi sobie z nimi bez problemu.
Pliki graficzne
z powyższych zestawień można wywnioskować że najpopularniejszymi formatami są PNG oraz (niestety) JPG. O ile ten pierwszy oferuje bardzo wysoką jakość, to w przypadku JPG niestety nie będziemy mogli udostępnić prac w najlepszej możliwej jakość. Jednak mówimy tutaj cały czas o serwisach internetowych a nie o ich natywnych aplikacjach które pozawalają często na import plików graficznych w różnych innych formatach. Przykładem może być aplikacja Instagram dla systemu iOS która bez najmniejszego problemu radzi sobie z plikami w formacie HEIF, WebP oraz innymi wysokiej jakości plikami graficznymi.
Dobrą praktyką będzie przygotowanie zdjęcia lub grafiki w najwyższej możliwej jakości, a następnie dołączenie jej do konkretnego serwisu za pomocą natywnej aplikacji. W tej sytuacji musimy pamiętać tylko o proporcjach naszej pracy, oraz aby w miarę możliwości unikać plików o profilach kolorów innych niż sRGB lub AdobeRGB ponieważ może to powodować błędy w ich wyświetlaniu. Podobna sytuacja może mieć miejsce w przypadku zdjęć HDR
Skuteczne wykorzystanie mediów społecznościowych wymaga nie tylko ciekawych treści, ale także estetycznych i odpowiednio dostosowanych grafik. Zrozumienie specyfikacji dotyczących rozmiarów i proporcji zdjęć na poszczególnych platformach to klucz do tego, aby treści wyróżniały się i przyciągały uwagę. Należy pamiętać o dostosowaniu swoich grafik do wymagań każdego serwisu społecznościowego w których chcemy je umieścić, aby maksymalnie wykorzystać potencjał swojej obecności online.